KALENDER DPPKS

Wednesday, January 20, 2010

Mustaman Menerima Sumbangan

Saudara Mustaman Mustain SU Kerja Pasti Sandakan merangkap SU DPPKS yang mengalami kemalangan yang mengakibatkan patah paha sebagaimana yang dilaporkan sebelum ini mendapat perhatian rakan-rakan dalam Dewan Pemuda baik di peringkat Sandakan maupun negeri. Dewan Pemuda Pas Kawasan Sandakan telah membuat pungutan derma kilat untuk disumbangkan kepadanya atas semangat 'takaful' jama'ah. Di samping itu, bersempena dengan program Konvensyen Dakwah yang diadakan di Pejabat Pas Putatan, di mana Ketua Pemuda Pas Pusat dan rombongannya  turun ke Sabah antara 14-18 Januari 2010, satu kutipan derma juga dilancarkan untuk di sumbangkan kepada Sdr. Mustaman Mustain.



Sumbangan derma disampaikan oleh SU Dewan Pemuda Pusat kepada KP DPPKS, Ust Kama. 

Kini, Sdr Mustaman telah keluar dari Wad Ortopedik Hospital Duchess Of Kentsetelah menjalani pembedahan memasukkan besi ke dalam pahanya bagi menyambung tulangnya yang patah. Dia telah kembali ke rumahnya untuk berehat dan dijangkakan proses pemulihan akan mengambil masa melebihi sebulan.

Untuk tujuan menyampaikan sumbangan yang telah dikumpulkan itu, beberapa sahabat yang mewakili Pas Kawasan dan DPPKS telah berkunjung ziarah ke rumah Sdr. Mustaman bin Mustain di Batu 12. Sumbangan tersebut telah disampaikan kepada ibu Sdr Mustaman. Diharapkan dengan sejumlah sumbangan tersebut dapat menampung kos perubatan dan mengubat kesedihan di atas musibah yang terjadi. Ia juga menjadi lambang hidup berjemaah dan semangat takaful  sesama ahli usrah.


Sdr Wahid menyerahkan sumbangan kepada ibu Sdr Mustaman


Semoga Sdr Mustaman cepat sembuh dan kembali bertugas dan menyambung perjuangan. Allahumma ameen.


No comments:

Post a Comment