KALENDER DPPKS

Tuesday, February 10, 2009

14 Feb hampir tiba..

Hari ini, hampir semua remaja pasti akan meraihkan hari valentine days, yang kononnya di adakan khususnya untuk meraihkan hari kekasih. Walhal, dalam sejarah valantine days ini sebenarnya ada sejarah hitam yang mana bagi umat Islam yang turut serta bersama dalam perayaan ini menurut para alim ulamak kita boleh terbatalnya akidah.
Oleh yang demikian, DPPKS sekali lagi akan turun padang bagi mencegah perkara ini daripada berlakunya gejala yang tidak sihat ini. Menurut pemerhatian berdasarkan kejadian tahun-tahun yang sebelum ini. Remaja Sandakan akan meraihkan hari tersebut bersama pasangan mereka di sekitar pusat Bandar atas alasan “dating” dan akhirnya gejala zina, mabuk, pergaulan bebas dan sebagainya yang dari segi ajaran agama adalah sama sekali di TEGAH keras. Maka atas seruan ajaran Islam “Amal Makruf, Nahi Mungkar” DPPKS atas sifat kebertanggungjwaban akan memastikn perkara ini akan disampaikan kepada remaja-remaja Sandakan agar menjauhkan perkara terkutuk ini.
Akhir sekali, DPPKS memohon kerjasama semua masyarakat Islam di Sandakan agar nasihatilah anak-anak anda, adik beradik, jiran tetangga, sahabat handai anda untuk sampaikan kepada mereka agar tidak terlibat untuk meraihkan hari tersebut.
sekian.
Oleh : akukerdil

No comments:

Post a Comment