KALENDER DPPKS

Wednesday, March 25, 2009

Uye di Sandakan sempena Jelajah Sabah Ust Yusof Embong

Ustaz Yusof Embong @ uye yang asalnya daripada Terengganu dan sekarang menetap di Pahang sempat mencuri masa untuk menjelajah ke seluruh Sabah kali ini. Maklum sajala, tugas beliau sebagai YDP PAS Kawasan amat banyak di bumi Pahang jika di bandingkan gerak kerja di Sabah ini. Kali ini, beliau tiba di Sandakan.
bersama guru PASTI

Ketibaan beliau disambut oleh Ketua Pemuda dan Setiausaha Pemuda Kawasan. Susuk tubuh ini bukan asing bagi aktivis PAS di seluruh Sabah. Beliau pernah ditugaskan di Kota Marudu (guru) dan dalam tempoh yang singkat di sini, dia telah membina hubungan yang cukup baik dengan aktivis-aktivis di sini. Akhirnya dia kembali lagi dalam misi dakwah dan jelajahnya di bumi Sabah.
kuliah maghrib
Di Sandakan, beliau sempat bertemu dengan guru PASTI dan bergaul dengan penduduk di sini melalui kuliah maghribnya yang unik (dia guna LCD bah, jarang-jarang jumpa di sini). Beliau juga sempat menyampaikan amanat serta perkongsian isu dengan pendokong dan penyokong PAS di Zon Sandakan ini.
bertemu penyokong dan pendokong PAS
Bagi kami Pemuda PAS Sandakan, kehadirannya di sini walaupun sekejap beliau telah mencetuskan satu lagi pupukan tarbiyyah yang berkesan bagi kami.

sebelum berlepas ke KK
Selepas Sandakan, beliau akan ke Zon Pantai Barat pula. Sampai jumpa lagi uye...teruskan perjuangan.

No comments:

Post a Comment