KALENDER DPPKS

Monday, March 9, 2009

Program Derma Darah

SANDAKAN Ahad, 9 Mac 2009 bersamaan 12 Rabiulawal 1430 H. DPPKS sekali lagi telah mengadakan program Dermah Darah di Masjid Nurul Ehsan Kg Karamunting MPS dengan kerjasama Hospital D.O.K. Seperti sedia maklum menderma darah adalah salah satu perbuatan amal yang berfaedah yang boleh membantu dan menyelamatkan nyawa seorang.
Tabung Darah Sandakan sering mengalami kekurangan darah terutama sekali darah yang rumit dan yang sukar ada. Dengan adanya pendermaan darah kepada pihak yang tertentu ianya bukan sahaja dapat membantu seseorang insan tetapi lebih dari itu ianya juga boleh membantu dan menyelamat banyak nyawa manusia yang memerlukan darah. Di mana, hasil kutipan darah akan disumbang kepada Hospital Duchess of Kent (DOK) Sandakan.

Sambutan daripada masyarakat setempat.

Masyarakat setempat


Kakitangan pihak hospital



Sehubungan dengan itu, pihak Dewan Pemuda Pas Kawasan Sandakan akan sentiasa memberi sokongan kepada mana-mana pihak untuk mengadakan program seumpama ini. Diharapkan orang ramai juga sentiasa bersedia dan tampil kehadapan untuk bersama dalam proram seumpama ini.


Sekian.

No comments:

Post a Comment