KALENDER DPPKS

Thursday, February 5, 2009

Khidmat Masyarakat DPPKS- Pulau Pemaguan


SANDAKAN, 30 Ogos-1 Sept 2008. Dewan Pemuda Pas Kawasan Sandakan (DPPKS) telah mengadakan Program Khidmat Amal di Pulau Pemaguan, Sandakan. Program ini bertujuan untuk menyebarkan agenda, visi dan misi kerajaan terhadap pembangunan masyarakat menerusi ilmu pengetahuan selaras dengan agenda Islam Hadhari kepada masyarakat luar bandar termasuk kawasan pulau. Di samping itu, melalui program ini juga diharapkan dapat membentuk sebuah masyarakat yang bertanggungjawab dan bersatu padu dalam memelihara keharmonian keluarga seterusnya masyarakat setempat. Ia juga memberi peluang kepada para sukarelawan untuk berbakti kepada masyarakat khususnya masyarakat luar bandar serta pulau dan seterusnya menyelami kehidupan mereka. Antara aktiviti yang akan dijalankan ialah ceramah motivasi pelajar, ceramah keibubapaan, kuliah maghrib dan gotong royong.




Apa yang diharapkan ialah supaya usaha murni seumpama ini dapat membantu kerajaan dalam memupuk dan mengeratkan perpaduan di antara masyarakat dan pemimpin-pemimpin belia serta individu belia khususnya dalam kerja-kerja sukarela bagi mempertingkatkan dan memperkukuhkan semangat kesukarelaan yang lebih tinggi dan menyeluruh dalam arus pembangunan negara.


Semoga dengan kekuatan DPPKS yang bukan sahaja satu badan Politik, malah merupakan satu badan untuk bersama dalam medan dakwah di bumi Sandakan mendapat sokongan pada semua pihak.


"PERKASAKAN PEMUDA TEGUHKAN PAKATAN"


Sekian.


Oleh : Akukerdil

No comments:

Post a Comment