KALENDER DPPKS

Tuesday, January 4, 2011

KENYATAAN MEDIA KETUA PENERANGAN PAS SABAH :Lantikan Tuan Yang Terutama (TYT) Sabah yang baru.

Setinggi-tinggi junjung kasih dan tahniah kepada Datuk Seri Panglima Juhar Mahiruddin yang dilantik sebagai Tuan Yang Terutama bagi Negeri Sabah yang ke -10.

Kami Penerangan Parti Islam Semalaysia(PAS) Negeri Sabah mengalu-alukan perlantikan tersebut dan diharapkan dengan perlantikan jawatan tertinggi tersebut rakyat Sabah akan terus membangun serta bangkit dari negeri yang difaktakan termiskin di Malaysia kepada negeri yang terkaya di Malaysia.

Sehubungan dengan itu,diharapkan TYT yang baru akan memberi fokus kepada pembangunan negeri ini sama ada pembangunan fizikal dan pembangunan modal insan agar Sabah akan terus maju dalam mendepani zaman global ini.

Kami Penerangan PAS Sabah memohon TYT yang baru agar dapat turun padang meninjau dan mendalami masalah penduduk seluruh Sabah terutama di bahagian pendalaman atas yang masih lagi terhimpit dengan masalah kemiskinan dan ketiadaan infrastruktur yang baik.

Akhirnya,kami daripada Parti Islam Semalaysia(PAS)Negeri Sabah mengharapkan Tuan Yang Terutama(TYT)yang baru menjadi tonggak kepada perpaduan dan menyuburkan demokrasi baru di Sabah seterusnya mengangkat SABAH sebagai negeri membangun setaraf dengan negeri-negeri di Malaysia.


Yang benar,

Ybg.Tuan Hisammuddin Hj. Sulaiman
Ketua Penerangan PAS SABAH

No comments:

Post a Comment