KALENDER DPPKS

Saturday, January 1, 2011

Edar Risalah - usaha mengelak azab Allah.

Setiap tahun sudah pasti akan ada sambutan tahun baru di bandar Sandakan. Kali ini ia diadakan di Dataran Majlis Perbandaran Sandakan atas anjuran Pejabat Parlimen. Nama programnya, Konsert Gempak.

suasana konsert

Kehadiran cukup ramai. Walaupun hujan, ia tidak menghalang penduduk Sandakan untuk ramai-ramai hadir ke majlis maksiat ini. Program yang membenarkan percampuran lelaki dan perempuan itu menampilkan artis dan pelawak sebagai hiburan buat pengunjung.

Selepas detik 12 malam tiba, dentuman bunga api mewarnai langit Sandakan yang sedang ditimpa hujan. Seiring dengan itu juga, hon kereta dan motosikal juga dibunyikan. Tidak ketinggalan juga, adanya anak-anak muda yang berteriak kegembiraan. Turut kelihatan beberapa pasangan kekasih yang berdua-duaan jauh daripada kumpulan orang ramai. Apa yang mereka buat ? Sudah tentu maksiat...!!!

Cukup menyedihkan.....

Di celah-celah kejadian inilah Jentera DPPK Sandakan bersama PAS Kawasan Sandakan turun mengedar risalah penerangan. Kehadiran kali ini atas dasar cintakan saudara seagama lain yang sedang dilamun kesesatan. Islam bukan hanya agama peribadatan. Ia perlu disebar dan wajib bagi kita menegur orang lain yang melakukan maksiat serta mengajak kepada kebenaran.

Semoga usaha yang kecil ini mampu mengelak azab Allah daripada menimpa bumi Sandakan yang dicintai.

munajat sebelum bergerak

edaran bermula

sila ziarah laman ini untuk lebih banyak gambar.

sekian.

No comments:

Post a Comment