KALENDER DPPKS

Tuesday, July 7, 2009

Brainstorming PAS Kawasan Sandakan.

3 Julai 2009, Dewan CNI. Satu brainstorming telah diadakan di sini bagi membincangkan halatuju PAS Kawasan Sandakan menuju Pilihan raya Umum Ke 13. Brainstorming yang dihadiri oleh semua AJK PAS Kawasan dan Exco Dewan PAS telah membuahkan banyak idea yang bernas.

Pihak penganjur telah menjemput Aktivis-aktivis Institut Kajian Strategik Sabah (IKSAS) bagi membantu merangka beberapa halatuju.

Komunikasi dua hala yang diadakan telah meniggalkan impak yang lebih baik. Pihak IKSAS banyak mendedahkan fakta dan realiti PAS di Zon Sandakan ini. Walaupun begitu, aktivis PAS Sandakan yang berada di kawasan ini lebih mengetahui realiti sebenar PAS di Zon Sandakan ini. Perbincangan yang memakan masa hampir 3 jam itu masih tidak dapat menyelesaikan beberapa item yang penting.

Namun demikian, secara dasarnya IKSAS telah membantu PAS Sandakan dari bayak segi. Lebih-lebih lagi dengan perkongsian fakta yang amat diperlukan oleh PAS Kawasan.

Brainstorming pada malam itu akan disambung pada brainstorming kali kedua yang akan diadakan pada masa yang terdekat.

Semoga dengan adanya halaqah seperti ini, akan menjadikan PAS Kawasan khususnya Dewan Pemuda menjadi lebih mantap dan berkesan kepada masyarakat.

Sekian dahulu, sampai jumpa lagi untuk laporan brainstorming kali kedua.

No comments:

Post a Comment