KALENDER DPPKS

Wednesday, April 15, 2009

Muktamar DPPKS

Bismillahirrahmanirrahim...

Artikel ini khusus ditujukan kepada;

Pengerusi Tetap dan Timbalan Pengerusi Tetap,

Ketua, Timbalan Ketua, Naib Ketua,

Ahli-ahli Jawatankuasa Kerja, Perwakilan,

Dewan Pemuda PAS Kawasan Sandakan.

Assalamu’alaikum w.b.t...

Firman Allah maksudnya :

Jika apa yang kamu bawa ini harta benda yang mudah dicapai dan perjalanan yang sederhana jauhnya, nescaya mereka (dengan mudah) akan mengikutimu. Tetapi jarak perjalanan begitu jauh untuk mereka. Dan mereka akan bersumpah dengan nama Allah (dengan berkata) jika kami berupaya keluar, maka kami akan keluar bersama kamu. Mereka membina diri sendiri dengan sumpah yang dusta dan Allah mengetahui sesungguhnya mereka adalah dusta. (At-Taubah : 42)

Alhamdulillah, segala puji dan puja pada tahap infiniti bagi Allah SWT Tuhan sekalian alam yang telah memberikan kita hidayah dan taufiq, selawat serta salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW serta pejuang-pejuang Islam hingga akhir zaman.

Muktamar merupakan program tahunan yang wajib bukan sahaja sebagai memenuhi tuntutan pihak berdaftar pertubuhan bahkan merupakan tuntutan kepada parti dan jamaah. Ia juga merupakan tanggungjawab muslim dalam konteks muhasabah.

Muktamar merupakan medan bagi semua peringkat ahli parti untuk menilai dan memuhasabah perjalanan program-program parti sepanjang tahun. Para perwakilan bolehlah membuat serta membentangkan idea-idea baru kepada parti bersesuaian dengan keadaan dan situasi kita di Sandakan ini.

Maka dengan itu, sukacita dimaklumkan bahawa Dewan Pemuda PAS Kawasan Sandakan akan mengadakan Muktamar tahunan bagi sesi 2008/2009. Muktamar tersebut akan diadakan pada 23 Rabiul Akhir 1430 / 19 April 2009 (Ahad ).

Sila hubungi Sdr Mustaman (019 873 5740) untuk keterangan lanjut.

Sekian..

No comments:

Post a Comment