KALENDER DPPKS

Saturday, September 19, 2009

PERUTUSAN EIDUL FITRI


Assalamualaikum wrm wbt...

Ramadhan telah melabuhkan tirainya. Kini menjelang pula 1 Syawal. Esok adalah hari raya fitrah. Setelah sebulan kita berpuasa, esoklah hari kita menyambut kejayaan tersebut dan esoklah hari kita merayakan kembalinya kita kepada fitrah. Mudah-mudahan kita telah diampunkan oleh Allah pada bulan Ramadhan yang lalu. Dengan itu kita benar-benar telah kembali kepada fitrah. Fitrah yang suci bersih dari dosa.

Kepada pemuda-pemuda perjuangan, setelah sebulan kita menjana iman masing-masing, setelah Ramadhan nanti adalah masanya kita membuktikan iman yang telah dijana. Saya mengucapkan tahniah kepada pemuda-pemuda yang telah membuktikan keterlibatan dalam program-program DPPKS seperti majlis berbuka, ihya al-usyur, tadarus dan sebagainya. Semoga keterlibatan tersebut akan melonjak saudara-saudara ke arena masyarakat dan membuka ruang luas buat melebarkan perjuangan dan menyampaikan misi.

Anda dalam soldadu yang membawa panji Allah. Anda bukan membawa nama dan kemasyhuran diri. Inilah dairi seorang pemuda perjuangan. Fahamilah baik-baik akan perkara ini dan anda akan dianggap mata rantai yang bersambung dengan mereka yang telah pergi dan yang telah gugur dalam memperjuangkan perjuangan ini.

Esok adalah hari raya. Eidul Fitri disambut dengan gembira. Hadirilah masjid-masjid yang biasa anda hadir dan bergaulah dengan masyarakat dengan ramah mesra dan bermaaf-maafan dengan mereka. Tampilkan diri anda sebagai pemuda yang berkemasyarakatan dan bersantun tinggi. Duduklah di saf-saf hadapan dan bertakbirlah. Puji dan agungkan Allah pada hari yang besar ini.

Akhir sekali...saya mohon maaf sempena eidulfitri ini kepada semua sahabat seperjuangan, Segala kelemahan dalam memimpin perjuangan sering merungsingkan. Semoga ia tidak melukakan sahabat-sahabat dan kita semua akan berganding bahu dan merapatkan saf memantapkan derap langkah perjuangan sesudah ini.

Sekian...

تقبل الله منا ومنكم


Dari,
(Koleksi Tinta Ketua Pemuda)
DPPKS 2009-2011


No comments:

Post a Comment